Måndag till Torsdag öppet från kl.00:00 till 20:00
Fredagar öppet från kl.00:00 till 18:00
(stängt lördagar och söndagar)
Måndag till Torsdag öppet från kl.00:00 till 20:00
Fredagar öppet från kl.00:00 till 18:00
(stängt lördagar och söndagar)
Nu finns vi på Pilängsgatan 15 i Örebro
Vi uppskattar att runt 550-600 personer kom för att vara med på vår invigning.
Tack alla som var med och gjorde vår dag till en succé
Se bifogat brev för information.
Kundmottagare med mekanikerkompetens till Närkefrakt verkstad
För mer info om tjänsten vänligen se bifogat!
Vi är i full gång med att funktionalitetstesta den nya Närkefrakts Appen som kommer ersätta vår nuvarande mobildatalösning.
För mer info, se bifogade dokument
Denna Integritetspolicy gäller omedelbart för nya kunder och från och med den 25 maj 2018 för befintliga kunder. Denna Integritetspolicy ersätter alla tidigare versioner.
Omfattning och samtycke
Personuppgiftsansvarig
Insamling av personuppgifter
Information som vi samlar in automatiskt
Information som du lämnar till oss
Information som vi samlar in från andra källor
Användning av personuppgifter
Utlämnande av personuppgifter
Cookies, webb-beacons och liknande teknik
Åtkomst, granskning och ändring av dina personuppgifter
Överföring av personuppgifter
Avslutande av ditt konto och bevarande av personuppgifter
Dina rättigheter
Kontakta oss
Denna Integritetspolicy beskriver hur vi samlar in, använder, sparar, lämnar ut och skyddar dina personuppgifter. Den gäller för Närkefrakts webbplats och för alla relaterade webbplatser, applikationer, tjänster och verktyg där det finns en hänvisning till denna Integritetspolicy, oavsett på vilket sätt du får åtkomst till eller använder dem.
I denna Integritetspolicy använder vi begreppet “personuppgifter” för att beskriva information som direkt eller indirekt kan identifiera en fysisk person. Vi anser inte att personuppgifter omfattar information som har anonymiserats eller aggregerats på så sätt att den varken med hjälp av annan information eller på annat sätt kan användas för att identifiera en specifik fysisk person.
Genom att acceptera denna Integritetspolicy samtycker du till att vi får samla in, använda och spara dina personuppgifter på de sätt som beskrivs i denna Integritetspolicy. Vi kommer att publicera eventuella ändringar i denna integritetspolicy. Vi kan dessutom komma att informera dig via e-post om det sker större förändringar av denna Integritetspolicy.
Närkefrakt ek. förening, org. nummer 769601-2207, (nedan benämnt “Närkefrakt”) är personuppgiftsansvarig. Närkefrakt är ansvarigt för behandlingen av dina personuppgifter och för att tillhandahålla de tjänster som du nyttjar samt inom ramen för och i enlighet med de principer som framgår av denna Integritetspolicy.
Om du använder dig av någon av Närkefrakts tjänster så accepterar du att dela med dig av dina personuppgifter och samtycker till att den informationen kommer att överföras och lagras på våra servrar i Sverige.
Vi samlar in följande typer av information, inklusive personuppgifter, för att ge dig möjlighet att använda och få tillgång till våra webbplatser, applikationer, tjänster och verktyg, för att ge dig en personligt anpassad och bättre upplevelse vid nyttjandet av Närkefrakts tjänster. Insamling kan även ske genom kundbesök, vid avtals och offertskrivningar och liknande.
När du besöker våra webbplatser, använder våra applikationer, tjänster och verktyg, så samlar vi i vissa fall automatiskt in information som skickas till oss från din dator, mobila enhet eller annan enhet som används för åtkomst. Denna information kan endast knytas till dig personligen om du loggar in som en registrerad användare och omfattar: enhetens ID eller unika identifierare, personnummer, geografisk plats, vilken sorts enhet som används, data och anslutningsinformation, IP-adress och standardmässig information från webbloggar.
Vi får samla in och spara sådan information som du uppger på våra webbplatser eller som du lämnar till oss i samband med användning av våra webbplatser, applikationer, tjänster eller verktyg. Detta omfattar:
information som du lämnar till oss vid registrering av ett konto, inklusive e-postadress, telefonnummer, mobiltelefonnummer, personnummer, kontaktinformation, och (beroende på vilken tjänst som används) i förekommande fall ekonomisk information såsom bankkontonummer, leveransinformation, faktureringsinformation, betalningsinformation och annan information som du lämnar för köp eller leverans av en produkt samt, om leveranstjänster tillhandahålls genom ett av våra integrerade system, annan relevant leveransinformation (leveransstatus) som sparas av den valda leveranspartnern.
Vi kan komma att erhålla eller samla in kompletterande information om dig från tredje parter och lägga till den i vår information om dig. Detta kan omfatta demografisk information och navigationsinformation, kreditupplysningsinformation och annan information från kreditupplysningsföretag i den utsträckning det är tillåtet enligt lag.
Vårt syfte med insamling av personuppgifter är att du ska få åtkomst till våra webbplatser, och/eller kunna använda våra tjänster, applikationer och verktyg, ge dig kundservice och relevant information om ditt konto och våra tjänster samt ge dig en säker, problemfri, effektiv och anpassad upplevelse. Genom att acceptera denna Integritetspolicy bekräftar du att vi får använda dina personuppgifter för att:
ge dig åtkomst till våra webbplatser och de tjänster och den kundservice som du begär;
förhindra, upptäcka och utreda bedrägerier, säkerhetsincidenter, potentiellt förbjudna eller olagliga aktiviteter och för att upprätthålla Närkefrakts säkerhetspolicy.
kontakta dig, antingen via e-post eller via telefon för att lösa ev. transportuppdrag, lösa problem våra webbplatser, tjänster, applikationer eller verktyg, eller för andra ändamål som tillåts enligt lag;
jämföra information för att kontrollera riktigheten och verifiera den med tredje man;
tillhandahålla dig andra tjänster som du begär och som beskrivs när vi samlar in informationen; och med ditt samtycke:
rikta marknadsföring till dig genom att skicka marknadsföringsmaterial om Närkefrakts produkter och tjänster. Vi kan även behandla dina personuppgifter för att skräddarsy vissa tjänster eller användarupplevelser för att bättre matcha dina intressen;
tillhandahålla dig platsspecifika valmöjligheter, funktioner eller erbjudanden om du väljer att dela din platsinformation genom tjänsterna. Vi kommer att använda denna information för att öka webbplatsernas och tjänsternas säkerhet samt tillhandahålla dig platsbaserade tjänster såsom annonsering, sökresultat och annat anpassat innehåll;
svara på dina önskemål, till exempel för att kontakta dig om en fråga du skickat till vår kundtjänst; och för vårt berättigade intresse:
hantera våra dagliga affärsbehov; eller för övervakning och analysändamål.
Med ditt samtycke som inhämtats i enlighet med tillämpliga regler och denna Integritetspolicy, så kan vi använda dina personuppgifter för att;
informera dig om våra och våra koncernbolags webbplatser, applikationer, tjänster och verktyg;
Vi säljer inte och lämnar inte ut dina personuppgifter till tredje man för marknadsföringsändamål utan ditt uttryckliga samtycke.
Avsluta vår användning av personuppgifter för marknadsföring
Om du inte önskar erhålla marknadsföring och reklamerbjudanden från oss, så kan du välja att inte stå med i listor för div utskick och i kommunikationen från oss.
Om du återkallar ditt samtycke för användning eller utlämnande av dina personuppgifter för andra ändamål som anges i denna Integritetspolicy, så kan det innebära att vi inte kan fortsätta ge dig åtkomst i samma utsträckning till våra webbplatser, applikationer och verktyg eller tillhandahålla tjänster och kundservice som erbjuds och som tillåts enligt denna Integritetspolicy.
Vi lämnar ut personuppgifter för att uppfylla rättsliga skyldigheter, upprätthålla våra policys och säkerhet. Sådan information kommer enbart att lämnas ut i enlighet med tillämpliga lagar och regler.
Vi kan komma att dela med oss av dina personuppgifter till:
Underleverantörer som hjälper oss att bedriva verksamheten (såsom men inte begränsat till kundservice, bedrägeriutredningar, fakturaindrivning, lojalitetsprogram och drift av webbplatser).
Tillsynsmyndighet, polismyndighet, eller annan behörig tredje man, för att besvara frågor i samband med en brottsutredning eller påstådd olaglig aktivitet eller annan aktivitet som kan medföra ansvar för oss eller dig. I sådant fall kommer vi, i den utsträckning det är tillåtet enligt tillämplig lag, att lämna ut sådan information som är relevant och nödvändig för utredningen, såsom namn, personnummer, stad, stat eller provins, postadress, telefonnummer, e-postadress, historik för användarnamn, IP-adress, klagomål om bedrägeri samt bud- och säljhistorik.
Kreditupplysningsföretag till vilka vi kan rapportera information om ditt konto, uteblivna betalningar, eller andra överträdelser av ditt konto som kan framgå i din kreditupplysning i den utsträckning det tillåts enligt lag.
När du besöker eller använder våra webbplatser, tjänster, applikationer, kommunikationskanaler (såsom e-post) och verktyg, så kan vi eller våra tjänsteleverantörer använda cookies, webb-beacons och liknande teknik för att lagra information i syfte att ge dig en bättre, snabbare och säkrare upplevelse.
Du måste uppdatera dina personuppgifter om de ändras eller är felaktiga. Om du nyttjar någon av Närkefrakts tjänster så kan du i vissa fall inte ha möjlighet att ändra eller ta bort dina uppgifter. Vi kommer dock att uppfylla de rättigheter som du kan ha enligt lag vad avser möjlighet att begära rättelse eller radering av dina personuppgifter.
Vi sparar och behandlar dina personuppgifter på våra servrar i Sverige och åtar oss att tillhandahålla lämpligt skydd för dina personuppgifter. Vi använder fysiska, tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder, i förhållande till mängd och känslighet av personuppgifter, för att förhindra obehörig behandling, inklusive men inte begränsat till obehörig åtkomst, tillägnande och användning av, förlust, radering eller skada på användarens personuppgifter. Några av de säkerhetsåtgärder som vi använder är brandväggar, kryptering av data, inpasseringskontroll tex. vid våra datacenters och behörighetskontroller.
På din begäran och i enlighet med bestämmelserna i detta avsnitt, så kommer vi att så snart som möjligt ta bort dina personuppgifter. Radering av uppgifter kommer att ske i enlighet med tillämplig lag.
Vanligtvis kommer personuppgifter hänförliga till stängda eller inaktiva konton att raderas eller anonymiseras så snart som möjligt efter det att uppgifterna inte längre används. Vi kan komma att bevara personuppgifter hänförliga till stängda konton eller konton som inte används om:
vi har ett berättigat affärsintresse och inte är förbjudet enligt lag, såsom att driva in förfallna avgifter, hantera tvistlösning; eller
vi är skyldiga att behålla personuppgifterna för att uppfylla rättsliga skyldigheter såsom efterlevnad av lokal lagstiftning, bedrägeri- och penningtvättsbekämpning, eller för att vidta andra åtgärder som tillåts enligt lag.
Under sådana omständigheter kommer personuppgifterna att hanteras på ett säkert sätt och endast så länge det är nödvändigt.
Med förbehåll för de begränsningar som följer av dataskyddslagstiftningen inom EES, har du vissa rättigheter avseende dina personuppgifter. Du har rätt till tillgång, rättelse, begränsning, invändning, radering och dataportabilitet. Vänligen kontakta oss om du vill utöva någon av dessa rättigheter. Om du vill begära tillgång till alla personuppgifter som vi har om dig, observera att fotolegitimation kommer att krävas för att bevisa din identitet.
Du kan kontakta oss med hjälp av de kontaktuppgifter som finns publicerade på www.narkefrakt.se
(General Data Protection Regulation)
Hej Kund!
I Närkefrakt har vi lång erfarenhet av att lagra och hantera våra kunders data och information. Det är viktigt för oss att du känner att vi hanterar dina personuppgifter på ett tryggt och bra sätt.
GDPR (General Data Protection Regulation) är en lagstiftning som ersätter den svenska motsvarigheten PUL (Personuppgiftslagen). GDPR gäller för hela EU och mycket är sig likt, men kraven på hur vi som företag får behandla dina personuppgifter skärps.
Vi lagrar därför ibland dina personuppgifter för att du tex ska kunna beställa och köpa trygga transportuppdrag där adresser och olika typer av personuppgifter (tex telefonnummer) är vanligt förekommande.
Dina personuppgifter använder vi för att du på ett tryggt och enkelt sätt ska kunna ta del av de produkter och tjänster Närkefrakt erbjuder till dig. Exempelvis webbeställningar eller olika transportuppdrag. Med dina personuppgifter är det också möjligt för oss att förstå dina behov bättre för att kunna anpassa våra erbjudanden och transporttjänster till dig.
Vill du läsa mer om hur vi hanterar personuppgifter kan du läsa mer på ”www.narkefrakt.se/integritetspolicy”
Med vänliga hälsningar
Närkefrakt
Närkefrakt öppnar E-butiken för säsong 2018!
Välkommen att beställa jord, bark, flis, sand, grus mm som vi levererar med kranbil direkt hem till dig i storsäck!
Klicka här för att komma vidare till butiken.
Vi växer och söker personal till följande tjänst:
I strålande sol samlades igår runt 80 personer för att vara med vid första spadtaget.
Vår nya anläggning på 7000 kvadratmeter kommer inrymmas med kontor, terminal, lager och verkstad.
Närkefrakt söker en trafikledare till bygg och anläggningssektorn.
Kvalifikationer/utbildning:
Är du en person som har bra simultanförmåga, klarar av att se komplexa lösningar och är strukturerad? Skicka då in din ansökan till mona.larsson@narkefrakt.se
Har du frågor kring tjänsten, ring Mona Larsson på 019 - 20 63 25
HO HO HO!
Eleverna på Olaus Petri Skolan i Örebro har samlat in julklappar till Läkarmissionen och Närkefrakt fick äran att bjuda på tranporten.
Tack för att vi fick vara delaktiga och tack trafikledningen som samordande det hela!
Här hittar ni Närkefrakts Hållbarhetspresentation för 2016.
Presentationen innehåller:
Vårt hållbarhetsarbete
Våra chaufförer - en viktig resurs
Värdeord och vision
Våra övergripande mål
Kvalitet
Miljö
Trafiksäkerhet
Arbetsmiljö
Har du frågor kring presetnattionen, vänligen kontakta Jacob Hartman, 019 20 63 37
Folkpool och Närkefrakt har tecknat nytt mångårigt transportavtal för flera specialfordon.
Uppdraget innebär bl.a. slingbilar för leveranser av pooler och spabad över hela Sverige.
Vi är mycket glada att få utökat och förlängt förtroende med Folkpool säger Närkefrakts försäljningschef Anders Natanaelsson.
Närkefrakt önskar alla kunder, delägare, chaufförer och personal en trevlig alla hjärtans dag!
Vi hälsar vår nya VD Fredrik Öjdemark välkommen till oss på Närkefrakt!
Fredrik tillträder sin befattning onsdag den 1 februari 2017.
Transportbranschen står inför stora förändringar. Fredrik skall som VD arbeta med att utveckla Närkefrakt inför framtiden, säger Arne Larsson, Ordförande för Närkefrakt.
Även i år väljer Närkefrakt att stödja utsatta människor på flykt från krig och förföljelse genom en julklapp som verkligen gör skillnad och ger hopp.
Tillsammans kan vi göra världen bättre.
Vi har valt att skänka pengar till UNHCRs arbete med att stödja utsatta människor på flykt. På uppdrag av FN leder UNHCR arbetet med att skydda människor på flykt undan krig och förföljelse. UNHCR delar ut nödhjälp, kämpar för deras mänskliga rättigheter och ger människor på flykt en bättre framtid.
Vi tillönskar alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt Transportår!
Närkefrakt sponsrar Musikhjälpen med transport av de kakor som företaget Delibake skänkt till förmån för Musikhjälpen.
Elever från Virginska skolan hjälper till att sälja kakorna där intäckten går till kampen för att barn i krig ska ha rätt att gå i skolan.
#mh16
Nu tar vi nästa kliv in i framtiden genom att uppgradera vårt affärssystem till ett modernare och säkrare system.
Uppgraderingen sker nu på fredag den 25 november kl. 15.00.
Detta medför ett tillfälligt avbrott av all orderkommunikation till och från Närkefrakt från kl.15:00 fram till midnatt. För Dig som EDI-kund innebär detta att all information lagras/pausas under denna tidpunkt fram till att systemet är tillgängligt igen.
För mer information kontakta vår IT-chef Mika Salo 073-810 63 66.
Pressmeddelande
2016-11-04
Närkefrakt förnyar transportavtal med Hasselfors Garden
Det är mycket glädjande att få meddela att vi efter snart fem års samarbete nu fått förtroende att förnya avtalet med Hasselfors Garden gällande transporter av deras produkter de kommande åren.
Avtalet beräknas vara värt över 80 Mkr under avtalsperioden.
Omförhandlingen kom under en innevarande avtalsperiod och syftade till att konkurrensutsätta transportörerna avseende framförallt Hasselfors mycket höga ”just in time”-krav. Något som vi på Närkefrakt arbetat hårt med att uppfylla. Under säsongen som nu går mot sitt slut har Närkefrakt levererat över 99% av leveranserna i tid. Såväl Närkefrakt som Hasselfors är mycket nöjda med samarbetet.
”Vi är glada över att ha funnit en lösning att kunna fortsätta samarbetet med Närkefrakt”, Säger Royne Lundblad, VD på Hasselfors Garden AB. ”Samarbetet fungerar jättebra och vi har med Närkefrakt en enkel och rak dialog och en hög leveranskvalitet. Vi skall vara ”best in business” och vi ser att tillsammans med Närkefrakts leveransprecision, hållbarhetsprogram och det gemensamma kvalitetsarbetet kan vi erbjuda det våra kunder vill ha idag och imorgon, avslutar Royne Lundblad”.
Detta är ett prestigefyllt uppdrag och en mycket viktig del i att säkra vår sysselsättning, och ger oss ytterligare en grund att arbeta vidare med i nya affärer som på sikt kan ge mer arbetstillfällen, framförallt hos våra åkerier, säger Sebastian Cabander, VD på Närkefrakt. Såväl våra delägare samt övriga anslutna transportörer är trygga med Hasselfors höga krav på leveranser och sammantaget vet alla inblandade vad de kan förvänta sig och hur de ska hantera eventuella utmaningar avslutar Sebastian Cabander.
Mer information:
Sebastian Cabander, VD, Närkefrakt, 0709-53 53 34, sebastian.cabander@narkefrakt.se
Om Närkefrakt:
Närkefrakt är ett transportsäljande företag med sitt huvudsakliga verksamhetsområde i Närke. Vår fordonsflotta omfattar mer än 300 enheter och ägs av våra delägare som är verksamma inom anläggningssektorn och med när- och fjärrdistributionsverksamhet. Vi bedriver också försäljning och förmedling av grus-, krossprodukter samt entreprenadverksamhet inom anläggnings- och miljösektorn. Omsättningen för 2015 var ca 567 Mkr. Läs mer på www.narkefrakt.se
Om Hasselfors Garden:
Hasselfors Garden ingår i den finska Vapo-koncernen. Vapo är den största aktören inom bioenergiområdet i Östersjöregionen. Koncernen har drygt 1800 anställda och omsätter ca 6 miljarder kronor.
Koncernen har fyra affärsområden:
I affärsområdet Trädgård & Miljö finns två starka varumärken representerade: Hasselfors Garden och Kekkilä. Hasselfors Garden marknadsförs i Sverige, Norge och i Danmark medan varumärket Kekkilä är ett välkänt varumärke i Finland och Baltikum.
Läs mer på www.hasselforsgarden.se
Pressmeddelande
2016-10-31
Närkefrakt anställer Ny VD
Fredrik Öjdemark har anställts som VD för Närkefrakt.
Fredrik är 40 år och idag arbetar han på Scandfibre i Örebro med affärsutveckling/marknad. Scandfibre är ett transport- och logistikföretag specialiserade för järnvägstransporter för skandinavisk skogsindustri.
Före sin tid på Scandfibre arbetade Fredrik bla som VD på T&S Städ, ett delägarägt företag inom lokalvård.
Fredrik tillträder sin befattning 1 februari 2017.
Transportbranschen står inför stora förändringar. Fredrik skall som VD arbeta med att utveckla Närkefrakt inför framtiden, säger Arne Larsson, Ordförande för Närkefrakt. Vi är mycket glada över att ha fått Fredrik Öjdemark att bli en del av vårt arbete med den här utvecklingen, med tanke på hans bakgrund såväl inom logistik men också erfarenheten att leda en delägarägd organisation avslutar Arne Larsson.
Mer information:
Arne Larsson, Ordförande, Närkefrakt, 019-58 50 01, arne.larsson@kts.se
Söndagen den 23 oktober stödjer Närkefrakt ÖSK´s enkronamatch till förmån för Världens Barn!
Närkefrakt skänker en krona per besökare, vi hoppas på ett fullsatt Behrn Arena.
#ALLAHARENPLATS
Närkefrakt erbjuder numera en nya Mobil App.
Appen innehåller en funktion som gör att åkaren/chauffören som kör ett enstaka lass kan registrera sig och scanna godset när det lastas och lossas. Detta ökar dramatiskt spårbarheten för våra kunder och också den upplevda/mätbara kvaliteten på utförda tjänster. En eventuell avvikelse kan dokumenteras direkt i appen via foto.
Dessutom kan våra kunder söka/spåra sina godsförsändelser i Appen. Alla godshändelser finns givetvis som vanligt sökbara från vår hemsida.
- Vi har konstaterat att idag har i princip alla en så kallad smart telefon. Att erbjuda lösningar för att hantera sändningar via smarta telefoner i form av appar kommer att vara ett både snabbare och mer kostnadseffektivt sätt att nåt ut med IT baserade lösningar för att skapa effektivitet, säger Sebastian Cabander, VD på Närkefrakt.
Under 2016 kommer Närkefrakt att erbjuda appen helt utan kostnad.
Appen finns givetvis att ladda ned för både Android och Apples smarta telefoner.
Mer information:
Mika Salo, IT Chef, Närkefrakt, 073-810 63 66, mika.salo@narkefrakt.se eller
Sebastian Cabander, VD, Närkefrakt, 0709-53 53 34, sebastian.cabander@narkefrakt.se
Nu är vårsäsongen igång och med den har vi öppnat vår webbutik, där Du kan handla dekorationsflis, jord, grus, sand mm, levererat i storsäck direkt hem till dig!
Hemleverans i så kallad storsäck har många fördelar. Vi levererar med kranbil och du får produkten direkt till din tomtgräns. Inget spill, allt du köper kan användas.
Säcken kan du återanvända efter att du tömt den för att använda till tex trädgårdsavfall, byggsopor eller annat material. Du kan köpa flera olika säckar med olika produkter och få leveransen vid ett och samma leveranstillfälle.
Närkefrakt är ny partner i Brings inrikesnätverk för styckegods. Skiftet till det nya nätverket sker nu i månadsskiftet februari/mars 2016.
Vi vill därför informera Er om att under perioden 28 februari till 6 mars kommer Närkefrakt att genomföra själva bytet av inrikesnätverk.
Vi arbetar mycket hårt och engagerat för att skiftet skall ske så smidigt som möjligt. Vi vill dock be om Er förståelse att det under den första tiden kan infinna sig vissa inkörningsproblem i samband med skiftet. Vår målsättning är naturligtvis att ni som kund inte ska bli påverkade av detta.
Närkefrakt genomför skiftet av inrikesnätverk för att bli ännu mer konkurrenskraftiga och ge Er som kund en ännu bättre transportlösning. Dock med bibehållen lokal förankring via Era lokala kontakter och chaufförer osv. Det som är allra viktigast för oss är nöjda kunder!
Vid eventuella frågor eller oklarheter kring Ert gods ber vi Er kontakta vår trafikledning på 019-20 63 01 eller mail: distribution@narkefrakt.se
Har Ni fler frågor eller andra funderingar så kontakta gärna Er säljare för mer information.
Mika Salo har anställts till IT-Chef med ansvar att utveckla Närkefrakt avseende IT och affärsmässiga frågor.
Mika tillträder sin nya befattning i början av februari 2016.
Mika skall i sin roll utveckla IT som ett stöd i Närkefrakts affärsprocess.
- Det har blivit allt tydligare de senaste åren att våra kunders krav på att arbeta effektivare till stor del handlar om IT relaterade lösningar. Det kan gälla alla led från mobildatorer i bilarna, orderhantering avvikelsehantering, kvalitetsuppföljning eller fakturering, säger Sebastian Cabander, VD för Närkefrakt. Vi är mycket glada över att ha fått Mika Salo att vara en del av vårt arbete med den här utvecklingen, med tanke på hans bakgrund såväl inom IT men också kopplat till affärsverksamheten avslutar Sebastian.
Mika har bland annat ett förflutet med olika tjänster inom H&M bland annat som; IT Verksamhetsutvecklare, IT processägare, IT systemägare, med flera befattningar. Före sin tid på H&M arbetade Mika bla som konsultansvarig på Cornerstone Consulting AB
Mer information:
Sebastian Cabander, VD, Närkefrakt, 0709-53 53 34, sebastian.cabander@narkefrakt.se
Tävlingen om en Cresent elcyckel som arrangerades i samband med vår utställning vid Örebro Transport & Logistikdagar är nu avgjord.
Av 350 st tävlande kan vi härmed gratulera vinnaren Magnus Sundblad!
Ett stort grattis och lycka till med din nya cyckel!
Närkefrakt kommer att närvara vid Örebro Transport- och logistikdagar 26-29 augusti.
Välkomna att träffa oss i monter D17-20 samt H4.
Efter många års samarbete är det nu klart att Närkefrakt fortsätter som leverantör av transporttjänster under fem nya år till IL Recycling AB, som är ett återvinningsföretag med rikstäckande verksamhet i Sverige.
Avtalet har vuxit under åren, såväl med nya områden som Närkefrakt levererar till, men även de levererade volymerna eftersom IL Recycling löpande breddat och utökat sitt tjänstesortiment.
Avtalets totala värde på transporttjänsterna beräknas till ca 200 Mkr.
”Vi är mycket stolta över att återigen fått ett förnyat förtroende” säger Sebastian Cabander, VD på Närkefrakt. ”Vi har arbetat tillsammans med IL Recycling väldigt länge och har utökat vårt samarbete för varje år.
Min uppfattning är att vi har ett framgångsrikt upplägg som fungerar i alla delar. Det har lagt grunden för det lyckade resultatet.
Även våra transportörer är trygga i sina delar och sammantaget vet alla inblandade vad de kan förvänta sig och hur de kan hantera eventuella problem.”
”Vi är glada över att ha funnit en lösning som innebär fortsatt samarbete med Närkefrakt”, säger Peter Östlund, Marknadsområdeschef på IL Recycling.
”Samarbetet fungerar bra, vi har en rak och enkel dialog, och en hög leveranskvalitet”, avslutar Peter Östlund”.
Om Närkefrakt
Närkefrakt är ett transportsäljande företag med sitt huvudsakliga verksamhetsområde i Närke. Vår fordonsflotta omfattar cirka 300 enheter och ägs av våra delägare som är verksamma såväl inom anläggningssektorn som med när- och fjärrdistributionsverksamhet. Vi bedriver också försäljning och förmedling av grus-, krossprodukter och matjord samt entreprenadverksamhet inom anläggnings- och miljösektorn. Omsättningen för 2013 var ca 540 Mkr. Närkefrakt är sedan starten en del av det Svenska inrikesnätverket Onroad.
Om IL Recycling
IL Recycling är en helhetsleverantör av hållbara återvinningstjänster. Vi tar hand om allt som blir över och skapar värde genom att återvinna så långt det är möjligt. Slutprodukten är värdefull råvara som vi levererar till industrin. Vi är dessutom ledande på sekretesshantering av våra kunders sekretesspapper och andra känsliga informationsbärare. Vår utgångspunkt är att det alltid finns mer att hämta: mer miljövinster för samhället, mer återvunnet material som råvara, och mervärde för våra kunder genom ständigt förbättrade lösningar för effektiv återvinning.
Efter många års samarbete är det nu klart att Närkefrakt fortsätter som leverantör av transporttjänster under 3 nya år till EEL AB som är ett av Sveriges största inköps- och logistikcenter och består av fackhandelskedjorna ELON och Elkedjan.
Avtalet har vuxit under åren, såväl med nya områden som Närkefrakt levererar till, men även de levererade volymerna eftersom EEL löpande breddat och utökat sitt sortiment. Avtalets totala värde på transporttjänsterna beräknas till ca 110 Mkr.
”Vi är mycket stolta över att återigen fått ett förnyat förtroende” säger Sebastian Cabander, VD på Närkefrakt. ”Vi har arbetat tillsammans med EEL i över 7 år och har utökat vårt samarbete för varje år. Vi arbetar löpande med ett gediget förankringsarbete ute hos EELs butiker för att få bästa resultat på transporterna. Min uppfattning är att det vi gjort för att informera butikerna om hur vårt upplägg fungerar och vilka som de kan kontakta, har lagt grunden för det lyckade resultatet. Även våra transportörer är trygga i sin bit och sammantaget vet alla inblandade vad de kan förvänta sig och hur de kan hantera eventuella problem.”
”Vi är glada över att ha funnit en lösning att kunna fortsätta samarbetet med Närkefrakt”, Säger Christer Larsson, VD och koncernchef EEL AB. ”Samarbetet fungerar jättebra och vi har med Närkefrakt en enkel och rak dialog och en hög leveranskvalitet avslutar Christer Larsson”.
Om Närkefrakt
Närkefrakt är ett transportsäljande företag med sitt huvudsakliga verksamhetsområde i Närke. Vår fordonsflotta omfattar cirka 300 enheter och ägs av våra delägare som är verksamma såväl inom anläggningssektorn som med när- och fjärrdistributionsverksamhet. Vi bedriver också försäljning och förmedling av grus-, krossprodukter och matjord samt entreprenadverksamhet inom anläggnings- och miljösektorn. Omsättningen för 2013 var ca 540 Mkr. Närkefrakt är sedan starten en del av det Svenska inrikesnätverket Onroad.
Om EEL
EEL AB är ett inköps- och logistikcenter i Örebro. Företaget bildades 2004 i Örebro som ett samarbete mellan ELON Svenska AB och Svenska Elkedjan AB. Idag består EEL AB av två fackhandelskedjor, ELON och Elkedjan, samt ett varumärke för e-handel, Vitvarumäklarna. Sammanlagt har vi över 450 butiker och 1900 elektriker i samverkan inom EEL Teknik. Bolaget samlar den gemensamma fackhandeln under ett tak, men med olika kedjenamn, så att varje kedjas unikitet frontas på den svenska marknaden. Det ger oss möjlighet att behålla olika varumärken ut mot konsument samtidigt som vi vinner stordriftsfördelar. Sedan april 2014 är Canvac AB, en försäljningsorganisation med fokus på produkter som exempelvis luftvärmepumpar och centraldammsugare, en del i EEL-gruppen.
Vi på Närkefrakt har genom vårt engagemang inom TRB Sverige AB (www.trb.se) ingått medlemskap i Nätverket för transporter och miljön.
Närkefrakt har under ett flertal år har arbetat med emissionsberäkningar och miljöredovisning till våra kunder. Redovisning av klimatpåverkan och utsläpp till luft blir allt mer en naturlig del av att leverera en transport- och logistiklösning.
Vår och TRB Sveriges grundfilosofi är att vi vill verka för standardisering av emissionsberäkningar genom att tillämpa av gemensamma metoder och principer. Detta i syfte att öka trovärdigheten och ge bättre möjlighet till jämförande mellan olika transport- och logistikuppdrag.
I del i detta är att Närkefrakt är medlemmar i NTM, Network for Transport Measures. NTM är en ideell förening som initierades i Sverige 1993 för att skapa en gemensam värdegrund för hur miljöprestanda för olika transportmedel ska beräknas och därmed kunna förbättras. NTM:s målsättning är att vara en långsiktigt ledande och oberoende leverantör av miljödata för transportsektorn samt vara en naturlig kunskapskälla och referens för miljöanalyser av transportverksamhet på både företags- och samhällsnivå. NTM utvecklar metoder och data i samarbete med internationellt ledande experter inom transport, logistik och hållbar utveckling
Läs mer om NTM via www.transportmeasures.org/sv.
Standardisering av beräkningsmetoder inkl. hur källdata tas fram är kärnfrågan, men vi tror att systemstöd och verktyg för att tillämpa detta kan komma att vara flera.
Välkommen att kontakta oss alternativt TRB Sverige (www.trb.se/kontakt) om du vill veta mer!
Sedan våren 2014 är Närkefrakt medelmmar i Q3 - Forum för hållbara transporter.
Läs mer på Q3´s hemsida.
Närkefrakt har tagit ställning för och anslutit sig till Sveriges Åkeriföretags "Fair Transport".
Fair Transport är ett ställningstagande för sunda transporter från ansvarsfulla åkerier, vilket omfattar åkerier som kör trafiksäkert, tänker klimatsmart och som erbjuder goda arbetsförhållanden.
För mer info; Sveriges Åkeriföretag.
Under en festlig prisceremoni på Transportforum i Linköping den 9 januari delades Stora Trafiksäkerhetspriset ut för femte året i rad. Syftet är att lyfta goda exempel som på olika sätt bidrar till ökad trafiksäkerhet, samt att främja det fortsatta arbetet inom detta mycket viktiga område, för yrkestrafik på väg inom godstransporter och persontrafik.
Priset i kategorin Årets Entreprenör gick till Örebro-baserade Närkefrakt för att man som första företag i världen har certifierats efter den nya internationella ISO-standarden 39001 framtagen för systematiskt trafiksäkerhetsarbete. Närkefrakt, med sina 113 åkeriägare och deras 300 fordon, arbetar systematiskt och i Nollvisionens anda för att öka trafiksäkerheten på våra vägar.
- Vi är mycket stolta över att vara en av vinnarna av Stora Trafiksäkerhetspriset. Det känns som en bekräftelse på att vårt långsiktiga trafiksäkerhetsarbete är framgångsrikt. Vi tror att det kommer att ha en stor betydelse både för våra delägare och medarbetares motivation samt för våra kunders trygghet och säkerhet. Samtidigt hoppas vi att detta kan inspirera andra i branschen att satsa mera på trafiksäkerhetsarbete, säger Sebastian Cabander, VD på Närkefrakt.
– De som verkligen skall tackas i det här arbetet är Richard Nilborn och Kristin Gabrielsson som initierat och drivit det här arbetet, fortsätter Sebastian Cabander.
– Godkännandet är en historisk händelse för oss och en kvittens på att vi har effektiva arbetsformer även för att bidra till ökad trafiksäkerhet, säger Richard Nilborn, Närkefrakts kvalitet- och miljöchef.
Arbete enligt den nya standarden innebär bl.a. att företaget med utgångspunkt från högsta ledningens ansvar, riskexponering och riskanalys identifierar riskmoment för att sedan via handlingsplaner förbättra trafiksäkerheten. Genom att mäta, analysera och informera stimuleras förarna att uppnå fastlagda mål.
2012 har varit ett av de absolut mest framgångsrika åren i vår historia. Vi har en omsättning som slår alla tidigare rekord, med ett ökat resultat. Vi ser mycket positivt på 2013 där vår förväntan är att bibehålla den höga omsättningen något som kommer att skapa mer jobb för våra delägarföretag avslutar Sebastian Cabander, VD på Närkefrakt.
Om Närkefrakt:
Närkefrakt är ett transportsäljande företag med sitt huvudsakliga verksamhetsområde i Närke. Vår fordonsflotta omfattar mer än 300 enheter och ägs av våra 113 delägare som är verksamma inom såväl anläggningssektorn som inom när- och fjärrdistributionsverksamhet.
Om prisutnämnaren:
Branschtidningarna RESFORUM, TRAFIKFORUM och Transport & Logistik iDag har instiftat priset i syfte att lyfta fram goda exempel inom trafiksäkerhet samt främja det fortsatta arbetet inom detta mycket viktiga område för yrkestrafik på väg inom godstransporter och persontrafik. Tävlingen arrangeras för femte året i rad i samarbete med Transportforum i Linköping. Huvudpartner är Bilprovningen och partners är Trafikverket, Transportgruppen, TYA, IQ-initiativet och Sveriges Trafikskolors Riksförbund, STR.
Det moderna svenska inrikesnätet – OnRoad med Närkefrakt som delägare utvidgar det fem år långa samarbetet med elkedjan EEL.
Sedan tidigare har Närkefrakt/OnRoad varit EELs samarbetspartner för transporter i stora delar av södra Mellansverige. Nu växer avtalet till att även inkludera Skåne och Gästrikland.
”Vi är jätteglada över det utökade förtroendet” säger Ronny Andersson på Närkefrakt. ”Ända sedan starten för fem år sedan har vi försökt att göra ett bra förankringsarbete för att få bästa resultat på transporterna. Min uppfattning är att det vi gjort för att informera butikerna om hur vårt upplägg fungerar och vilka som de kan kontakta, har lagt grunden för det lyckade resultatet. Det har gjort åkarna trygga i sin bit och butikerna trygga med vad de ska förvänta sig och hur de kan hantera eventuella problem.”
OnRoad leverarar för EELs räkning vitvaror till ett 100-tal butiker i Sverige idag. Men så har det inte alltid varit.
”En av anledningarna till att vi lyckats så bra är att vi till en början fick möjlighet att komma in på ett fåtal butiker som tidigare varit svåra att få ett fungerande upplägg på. Sedan har vi kunnat växa in i uppdraget tillsammans med kunden och det har fungerat väldigt bra” avslutar Ronny.